MÅNDAGSÅNGEST

Ja, en släng av det var det jag hade när jag vaknade. Kände mig trött och omotiverad. Den känslan verkar infinna sig hos de flesta i skolan just nu tror jag. Men det går nog över bara man kommer in i det igen försöker jag intala mig själv. Efter en lång lektion satte jag och S oss ner och beställde några böcker, det går tammejtusan inte annars. Inte när det är så många, på samma gång. Blir snurrig av alla bibliotek hit och dit. Men beställde bara några, vill försöka så gott som det går ändå. Sen satte vi oss och började läsa i studiehandledningen för att få någon rätsida på det hela. Då kändes det bättre. Jag tror att det är som S säger, vi stressar upp oss i onödan.

Eftermiddagen har spenderats med att läsa, planera lite och läsa. Lagat mat, tog en skön höstpromenad med min älskade M och hämtade hem Stig. Han verkar trivas bra på äldreboendet. Stig alltså.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0