HUR KAN JAG TILLÅTA MIG SJÄLV ATT FÖRSTÖRA FÖR MIG?

Hur kan någons ord, en liten, liten mening smyga sig in i hjärnan och bara stannar dä. Den äter upp en innifrån. Hur kan jag tillåta mig själv att grubbla ihjäl mitt humör, min självkänsla och mitt självförtroende till oigenkännbarhet? Jag blir så trött. På mig själv.

Man kan anklaga andra för att få en att känna sig illa till mods, ledsen eller att de är klumpiga och säger dumma saker. Men ingen annan än jag kan tillåta någon att såra eller få mig att känna mig arg eller ledsen. Fan jag förtjänar att jag behandlar mig själv bättre än så!

En varm dusch, lite brun utan sol och en lång sovmorgon får nog saker att kännas bättre igen.
Men jag saknar Magnus, att ha någon att dela sina tankar och upplevelser med vid dagens slut, det är en självklarhet för många, inklusive mig. Ska aldrig låta det bli det igen. Det kan vara skillnaden mellan att hålla sig flytande och drunkna. Det spelar ingen roll hur ond världen är mot mig om jag vid dagens slut kan krypa ihop brevid den jag älskar. Man ska inte ta det förgivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0