SPRÅKNÖRD

Jag erkänner. Jag är en tvättäkta språknörd. Inte så att jag studerar ordklasser när jag har en sekund över, men själva orden. Jag gillar dem! Sitter just nu och läser litteratur inför ämnesveckorna som kommer nu i skolan. Jag börjar självklart med språkböckerna! Just nu läser jag Fredrik Lindströms "Världens dåligaste språk" jag kan inte låta bli att känna mig dum när jag sitter och skrattar till över vårt språks konstigheter. Nörd!

Var på en föreläsning/stand-up med Fredrik Lindström för något år sedan, det var en födelsedagspresent till Roffe, som delar mitt knasiga intresse. Men här var inte enbart språket i fokus utan vår svenska mentalitet, föreställningen hette, Svenskar är också människor! Den var helt underbar. Humor! Skrattade så jag nästan kissade på mig, så såg faktiskt fram emot att läsa den här boken. Så nu ska jag krypa tillbaka upp i soffan igen!


                                  
                

Vad sysslar ni med, en fredag som denna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0