NU JÄVLAR!

Jaha, då var det dags igen då tänker ni. Jag vet inte hur många gånger jag bestämt mig för att, nu ska jag äta nyttigare och bli piggare! Men sen gick det ett tag och det vankades helg, svårt, svårare och efter bara några veckor var jag där igen. Men nu känner jag att jag verkligen måste ta tag i det här med maten. Plugget gör att man sitter på rumpan hela dagarna mest, sen att vi fikar stup i kvarten i basgruppen är väldans trevligt, men underlättar inte! Det får en heller inte att bli ett dugg "lättare"!

Men det är inte fokus just nu, att bli just lättare (även om det blir en trevlig bieffekt?). Jag känner att jag går med huvudvärk, får krångel med magen, känner mig trött och hängig, som om jag aldrigt riktigt vaknar på morgonen utan bara liksom öppnar ögonen och rör mig som en sömngångare. Nu när pollensägonen är igång på allvar så blir det jobbigt i sig med allt kli, nys och host. Blir sjut trött av medicinerna med och är jag trött innan, ja ni förstår.

Så nu på måndag, bara för att döda en klyscha? Då ska jag börja leva sundare. Fortsätta med mina promenader, men byta ut en del i kylen och skafferiet. Sen ska jag snart börja med mitt "gnäll fria liv", massa nytt, skönt!


Tänkte om någon ville göra mig sällskap i detta?
Vi kanske kan dra ihop några stycken och ta promenader
tillsammans, allt är roligare om man är två!




Jag vill må bra i kroppen och känna mig piggare igen!


Kommentarer
Postat av: therese

du klarar det!! =)

2010-04-29 @ 21:29:05
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: sofia

bra mål gumman! vi måste sluta fika så mycke, haha! vill också bli piggare, vi får börja ta en halvtimmes promenad efter lunch, ist för att sunka ner oss! :)

2010-04-30 @ 10:36:55
Postat av: Elin

Bra idé av Sofia! Ta en promenad efter maten så blir ni kanske inte lika trötta. :) Jag följer gärna med på promenader. Men kanske inte alltid passar med lillskiten men dom gånger jag kan följer jag mer än gärna med!! Skulle inte direkt må dåligt av att bli lite lättare...

2010-04-30 @ 14:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0