SENTIMENTAL

Sitter och tänker på tiden som paserat, alla dagar man minns. Det är många glada minner, många svarta. Men just nu är det många trevliga minnen som snurrar i huvudet. Människor man mött, som påverkat ens liv, som man sedan glidit ifrån, dom finns ju fortfarande kvar hos en. Så många minnen, så mycket galenskaper. Jag saknar galenskaperna i mitt liv just nu. Under min VFU vecka nu så har man varit tvungen till att agera vuxenroll hela dagen. Fan, vill jag bli vuxen? Men lyckligt nog så kan jag vara hur barnslig och fjantig som hellst hemma med mina nära och kära, det är ju skönt det. Kanske nyttigt att tvingas bli vuxen, för det är inget man bara vaknar upp en morgon och är.

Saknar tiden på gymnasiet, det var en lycklig tid. Saknar alla människor. Men ni ska veta att ni alla, var och en i min klass, lämnade ett litet spår i mig. Ett skämt eller en gest som man kan tänka tillbaka på och få ett leende på läpparna. Några av er lämnade så mycket mer, en värme i hjärtat.

En ny tid har börjat nu. Ny skola, nya vänner att möta. Kanske kommer även de att lämna små minnen hos mig, kanske även några att få värme att spridas i mitt hjärta. Det hoppas och tror jag.





Nu blir det IDOL!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0