KÄNNS BRA!

Som jag kanske nämnt, jag vet inte, med mitt minne, vad begär ni? Men för att förtydliga ändå, så har jag haft ont i mina smalben under en period, sedan personalfesten i augusti ungefär. Det har gjort ont till och från men nu gör det fan ont mest hela tiden. Värst är det när jag är ute och går i kylan, när jag tränar och i tappor när jag är kall och kommer utifrån. Tänk er känslan av att någon sticker in en kniv mellan smal"benet" och vaden och drar upp och ner, från fotknölen till knät. Aj, ja. Har dragit mjig för att ringa läkaren, känns så fånigt, "jag har ont i smalbenen". Sen ska jag även tillägga att jag för en tid sedan bytte vårdcentral. Blev trött på Kungsörs okompitenta sjuksköterskor och läkare och ja hela verksamheten.

Jag kommer ihåg förra sommaren när jag ringde Kunsörs vårdcentral och hade så jävla helvetes ont i ryggen att jag knappt kom upp ur sängen på morgonen, men jag stoppade i mig värktabletter, låg kvar en stund och sen rullade ur sängen för att ta mig till jobbet, vad jag minns så hade jag dragit till något i ryggen på jobbet, vilket räknas som en arbetsskada och bör läkarundersökas så fortsom möjligt får att få ett intyg om det senare skulle uppstå komplikationer. EN MÅNAD, så länge fick jag vänta på en tid sa dom i telefonen. Jag började grina och sa att jag måste få en tid nu, jag måste ju jobba! Men jag kunde ju skukskriva mig själv en vecka, sen ringa efter en vecka och få en akut tid, det var hennes svar. De svordommar som kom ur mig då vill jag inte ens skriva ner. FY fan va arg jag blev, eller ledsen, jag tänker på de gammla som ringer, som inte kan tala för sig!

Men som sagt så gjorde jag ett vårdval nu och nu är jag skriven på Praktikertjänst på Byjorden i Köping. Ringde idag med mina ben, är ju inte någon panik, men börjar bli jobbigt att få så sjukt ont att jag inte kan träna i en timme ens. Så gulliga och trevliga!! Hon som svarade tror att jag kan ha överansträngt benhinnorna eller något sådant. Fick en tid på TISDAG!! om tre arbetsdagar! Känns skönt att ha en vårdcentral som värnar om siga vårdtagare, inte försöker skrämma bort dom.





Ta hand om er sötnosar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0