motorolja och panik!

jahani, idag har varit en knasig dag. satte mig i bilen i lugnanro och åkte mot köping, kännde mig fin i mina snygga gummistövlar. sen när jag paserat kungsbarkarö tittade jag i backspegeln och såg, ett STORT rökmoln efter min bil. panikstannade, stängde av bilen och ringde mamma. panikade lite, pappa ringde. kolla oljan sa hon då, jag sa att men det finns olja i bilen vi fyllde på härom dagen bara. hur mycket då sa pappa, jaa, jag vet inte, ganska mycket sa jag. oj då, jo men visst, vi hade lyckats fylla på FÖR mycket. smartaste M&M.

jaha, nu då, sa jag, du kan inte köra för nått hade "gått". så ring mamma så får hon komma och så får ni bogsera bilen till kolbäck. tillbringade en timme i bilen med att tugga väldigt många tuggumin samtidigt och blåsa bubblor, vilken inte går så bra med läkerol tuggummina btw. tvättade även bilen invändigt med våtservetter medan det regnade och åskade utanför. vilket äventyr! efter många lååångasamma kilometer och en vajer som gick av så var vi i kolbäck. jag ska jobba imorgon så hann bara vända där och sen ta bussen hem igen. snabbstopp hos mormor och roffe hann jag med.

puh, nu är jag hemma och pappa ska kolla på Märta (bilplutten) i helgen.
 jag ska officiellt ALDRIG röra en bil under huven igen. haha! :)



  mina fina stövlar!            



har man sjukt tråkigt så har man.



godnatt och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0